SEAT приключи първото полугодие на 2017 г. с най-добър търговски резултат от 2001 г. насам. Световните продажби на марката нараснаха с 13,7% в сравнение със същия период през 2016 г., за да достигнат общо 246 500 автомобила (2016: 216 800), близо 30 000 коли повече. През месец юни продажбите на SEAT достигнаха 45 200 броя, което представлява увеличение от 12,6% спрямо същия месец през 2016 г. (40 100).


Според вицепрезидента на SEAT за маркетинг и продажби Уейн Грифитс, “in the first half of 2017 we reached the highest sales in 16 years. We continue to make double-digit progress and have established ourselves as one of the fastest-growing brands in Europe. Our growth is based on solid results in most markets, which are beginning to show the initial results of the biggest product offensive we launched in 2016 with the Ateca and continued at the beginning of the year with the updated Leon. With the new Ibiza and the new Arona, we are confident we can continue this positive development”.

Производителят на автомобили доставя 246 500 автомобила по целия свят

Продажбите на SEAT се увеличиха през първата половина на годината благодарение на отличните резултати в големите европейски държави, които отбелязаха двуцифрено подобрение. Испания застана начело с 54 100 продадени автомобила (+ 21,2%), следвана от Германия на второ място, с 48 600 SEAT превозни средства (+ 10,2%) и на трето място Обединеното кралство (29 500 + 20,5%). Франция (13 300; + 18,2%) и Италия (10 500; + 14,6%) също са сред страните, които са увеличили продажбите с повече от 10%.

Новият SEAT Arona ще се предлага през последното тримесечие на годината.

Австрия и Швейцария, други два западноевропейски пазара, също допринесоха много положително за продажбите на SEAT. В случая на Австрия продажбите са се увеличили с 23,1% (общо: 9 500 автомобила), докато в Швейцария SEAT е постигнала забележителен ръст от 52,3% (общо: 5 300). И в двете страни SEAT е сред десетте най-продавани марки. Този ръст в продажбите на SEAT може да се наблюдава и в други региони на света. Мексико е петият по големина световен пазар на SEAT (12 900; + 6,4%); Турция е шестият (11 300; + 0,5%); Полша деветият (6 000; + 22,3%), Израел завършва първите десет(5500; + 5,4%).

SEAT започна първата половина на 2017 с издигане на Leon, най-продаваната марка, който стигна улиците през януари. В допълнение, и в рамките на най-голямата офанзива на продуктите в историята на SEAT, петото поколение Ibiza беше представено и през първата половина на годината  и сега е в пълна готовност за старт; FR декорация бе добавена към Ateca, а на 26 юни международният дебют на новия компактен кросоувър Arona, който ще бъде продаван през последното тримесечие на годината. През 2018 г. гамата SUV на марката ще бъде завършена с трето превозно средство с до седем места, което ще бъде разположено един дял над Ateca.