Martorell, 16/03/16. - През миналата година SEAT направи голяма стъпка по пътя към постигане на устойчива рентабилност. Компанията приключи 2015 с печалба след данъчно облагане от 6 млн. Евро, в сравнение с загуба от 66 млн. Европрез 2014 г. Растежът на продажбите и продуктовият микс с по-висок марж на участието бяха двете основни движещи сили зад промяната. SEAT регистрира оборот от 8,3 милиарда евро, с 11% повече от предходната година. Това е най-добрият резултат на компанията и е удвоил приходите през 2009 г. Средните доходи на превозно средство са се увеличили с 3,5%.

"Напредъкът на SEAT през 2015 г. беше двоен - не само получихме положителен резултат за пръв път от 2008 г. насам, но го постигнахме в рамките на  година на големи предизвикателства. Ние прилагаме правилната стратегия, която ни дава възможност да се изправим пред предизвикателството да поддържаме дългосрочната доходност с оптимизъм. Ние имаме блестящо бъдеще  благодарение на пускането на нови продукти и интегрирането на нови технологии както в областта на мобилността, така и в свързаността ", посочи Лука де Мео, президент на изпълнителния комитет на SEAT, по време на представянето на годишните резултати за 2015 г.

Растежът на продажбите за трета поредна година, надхвърлящ бариерата от 400 000 превозни средства за една година, е резултат от възстановяването на пазарите в Южна Европа, като Испания и Италия, петата поредна година на растеж в Германия, основен пазар на SEAT, и успеха на марката в Мексико.

Устойчивото ниво на продажбите на Leon и Ibiza, като доставките през 2015 възлизат съответно на 160 900 (+ 4.4%) и 153 600 (+ 2.4%), силното увеличение на Alhambra (+ 17.2%) и успеха на Audi в третото тримесечие били полезни както за обема, така и за приходите на SEAT, които са се увеличили за шеста поредна година.

Със своето силно представяне в бизнеса SEAT успя да отговори на увеличението на разходите за реклама и маркетинг, за да се подобри познаването на бранда, по-големите разходи за персонал, свързани с увеличаването на възнагражденията на служителите и значителното увеличение на инвестициите и разходите за научноизследователска и развойна дейност за пускането на нови модели , като например работата, извършена за адаптиране на линия 1 в завода Martorell към новата платформа MQB A0. През 2015 година SEAT изразходва 586 милиона евроза инвестиции и научноизследователска и развойна дейност, което е с 28% повече от предходната година. През последните пет години инвестиционните усилия на SEAT в тази област възлизат на около 2,7 милиарда евро.

Като цяло оперативният резултат се подобри с 96% и възлезе на -7 млн. евро в сравнение с -167 от предходната година *.

SEAT увеличи способността си да генерира печалба чрез основната си дейност. Компанията подобри EBIDTA (печалба преди лихви, данъци, амортизация) с 30%, достигайки 391 милиона евро, и увеличи  оперативния паричен поток с почти 50% до 781 милиона евро. Вицепрезидентът  компанията за финанси, IT и организация Холгер Кинчер посочи, че "SEAT продължава да подобрява капацитета си да генерира собствени ресурси за самофинансиране на инвестиции и консолидиране на компанията от финансова гледна точка. След няколко години подобрение миналата година беше истински крайъгълен камък по пътя към устойчива рентабилност".

Наемане на работа

Увеличението на продажбите и производството позволи създаването на 350 нови работни места в цялата SEAT Group, включително 100 инженери в Техническия център, който отбеляза своята 40-годишнина миналата година, както и 48 млади специалисти от професионалното училище в компанията. Като цяло компанията е предоставила 14 млн. евро за подготвителни програми за служителите си миналата година.

Бъдеще

SEAT очаква да продължи ръста си през 2016 г. Акцентите за тази година включват пускането в продажба на първия SUV на марката Ateca, наскоро представен на автомобилното изложение в Женева. Новият модел е автомобил, създаден изцяло в Техническия център на SEAT и ще бъде на пазара през лятото.

Ateca е само началото на най-амбициозната офанзива на продуктите в историята на SEAT. Компанията ще засили ангажимента си към SUV дяла и през 2017 г. ще добави нов модел с пускането на по-малък кросоувър, който ще бъде разработен и произведен в Martorell. "Това е отлична новина както за бранда, така и за нашата основна фабрика, защото е най-бързо развиващия се дял и символизира важна стъпка напред в превръщането ѝ  в третия стълб на компанията, заедно с семействата на Ibiza и Leon", подчерта Лука де Мео.

Компанията иска да бъде еталон в автомобилната индустрия в областта на свързаността и поради това влезе в силни съюзи с технологични лидери като мобилния гигант Samsung, както и SAP, световен лидер в бизнес приложенията и мрежите и Интернет на Инструментите (ИИ).

Компанията извърши напредък към следващото ниво на свързаната кола. Задължението на SEAT е съсредоточено върху разработването и оборудването на автомобилите си с най-новите технологии по отношение на свързаност и максимална безопасност за шофьорите и данните за клиентите. В този смисъл версиите на SEAT CONNECT са на европейските пътища от лятото на 2015 г. с пускането на новата Ibiza. Версията CONNECT е представена в цялата серия SEAT и до момента представлява 15% от продажбите, тъй като тя стартира през юни 2015 г.

Бъдещите претенции  за върхови постижения в свързаността и SEAT възнамеряват да бъдат в авангарда на тази технология. Фирменият ангажимент  на Световния мобилен конгрес заедно със Samsung, SAP и Accenture за втора поредна година е ясно доказателство за ангажимента на SEAT към свързаността.

(*) SEAT изготвя финансовите си отчети съгласно испанския общ счетоводен план, без да включва дъщерните си дружества. Групата Volkswagen прилага международните счетоводни стандарти (МСС / МСФО) и консолидира данните за марката на SEAT.

 


SEAT е единствената компания, която проектира, разработва, произвежда и продава автомобили в Испания. Член на Volkswagen Group, многонационалната компания със седалище в Марторел (Барселона), изнасяща повече от 80% от своите автомобили и присъства в над 75 страни. През 2015 г. оборотът на SEAT възлиза на над 8,3 милиарда евро, най-високият в историята си, а компанията за пръв път от 2007 г. досега е реализирала над 400 000 продажби на световно ниво.

Групата SEAT наброява повече от 14 000 професионалисти в своите три производствени центъра - Barcelona, El Prat de Llobregat и Martorell, където произвежда изключително успешната Ibiza и Leon. Освен това, компанията произвежда Alhambra в Португалия, Mii в Словакия и Toledo в Чешката република.

Мултинационалната фирма има технически център, който функционира като център за знания, обединяващ 1000 инженери, движеща сила зад иновациите за най-големия индустриален инвеститор в областта на научно изследователската и развойната дейност в Испания. В съответствие с декларирания ангажимент за опазване на околната среда, SEAT се ангажира и базира своята дейност върху устойчивост, а именно намаляване на емисиите на CO2 и енергийната ефективност.