Share

Martorell, 13/04/2016. - “Усещам този материал, че е по-гладък. Усещането е много по-приятно от първото” казва Сара, участвала в сляп тест, проведен от Раул Фунес, инженер в SEAT отдела за закрепващи елементи (взаимодействие, включващо докосване). Групата  професионалисти в SEAT, посветени на изучаването и усъвършенстване на чувствата, усетени от потребителите, при докосване вътрешните елементи на автомобила.

Работата, извършена от Раул и неговия екип, включва "материалния свят" и долавянето на усещане. Макар, чe може да изглежда малко субективно и трудно да се прецени, всъщност всичко е перфектно измерено: "Ние влагаме повече от три години работа, преди една кола да се продава", обяснява Раул. "За да увеличим обективността на сензорните преценки, ние провеждаме повече от 150 слепи теста върху частите на автомобилите всяка година: "Ние връзваме очите на лицето, което извършва теста, за да може да се съсредоточи изцяло върху осезаемите входни сигнали. Това е пример как анализираме и оразмеряваме коефициента на плъзгане и консистенцията на някои материали".

И каква е целта на цялото това изпитване? Да предлагат усещане за автентично качество използвайки допира. "Независимо кой бутон се докосва от хората, те трябва да представят същото усещане за плътност. Резултатите от нашата работа могат да бъдат усетени в малките детайли и цялостното впечатление получено от колата ".



Осезателността е в постоянна еволюция и се адаптира към технологиите на бъдещето. В днешно време тенденцията е отделни бутони да изчезнат, когато сензорите стават популярни. В този смисъл отделът на Раул се фокусира върху определянето на количеството на натиск, който клиентите трябва да приложат върху монитора, или върху това, че оформлението на всички елементи е в съответствие с естественото човешко движение. Също така, друга област, в която работят специалистите по вибрации, е определяне  пространствата, в които се поставят вещи, използвани често  от шофьорите, например телефон, чадър или лаптоп. Целта е да се създаде логично и полезно място за съхранение на предмети, да се осигури пространствен ред в интериора на автомобила и да се осигури функционалност.

Постигането на перфектната повърхност, която автомобилът трябва да осигури на клиентите си, е наистина "единствена по рода си" работа, казва Раул. В такава степен, че всеки път, когато обяснява какво прави, той се пита “дали хората наистина гледат внимателно всеки малък детайл от колата?“