SEAT има за цел да намали  наполовина екологичната вреда до 2025 г. в сравнение с данните за потреблението и емисиите за 2010 г. Всъщност до края на 2016 г. компанията вече е подобрила своите пет основни екологични показателя (потреблението на енергия и вода, както и генерирането на отпадъци, летливи съединения и CO2) с 33,6%. С тази цифра компанията успешно приключи с предизвикателството да подобри въздействието си върху околната среда с 25% до 2018 г. с две години напред.

Подобряването на тези показатели е включено в плана на ECOMOTIVE FACTORY, стратегията на SEAT за околната среда в областта на производството на автомобили. Планът предвижда поредица от мерки и проекти за максимално увеличаване на ресурсите и свеждане до минимум на емисиите във всички производствени процеси на компанията.

Благодарение на изпълнението на плана през 2011 г., SEAT успешно понижи емисиите си на CO2 с 66,2% с мерки като оползотворяване на топлината по време на процесите, ефективен контрол на климатизацията и топлоизолацията, външно топлоснабдяване, задвижвано от енергия от биомаса или закупуване на зелена енергия, между другото.

Освен това, компанията е генерирала 41,4% по-малко отпадъци и 16,2% по-малко летливи органични съединения благодарение на селективното сортиране на опаковката или замяната на някои разтворители и восъци, използвани в производствения процес. Енергията и потреблението на вода са намалени с 21,7% и 22,5% с мерки като понижаване на температурата в някои производствени процеси или инсталиране на нови филтри при дъждовния тест при проверка на водонепроницаемостта на автомобилите.

До края на 2016 г. компанията е намалила потреблението на енергия и вода, както и генерирането на отпадъци, летливи съединения и CO2, с 33,6%.

Вицепрезидентът на SEAT за производството д-р Андреас Тостман подчерта ангажимента на компанията да намали въздействието си върху околната среда и да оптимизира ресурсите си, довеждайки до увеличаване на инвестициите и проектите за устойчиво развитие. “През 2016 г. инвестирахме близо 23 милиона евро, за да подобрим екологичните ни показатели. За нас е голямо удовлетворение да можем днес да заявим, че вече сме постигнали целта, която си поставихме за 2018 г., и че имаме амбициозна цел за 2025 г.”, добави той.

Планът ECOMOTIVE FACTORY е създаден в рамките на стратегията SEAT PQT (Производство, Качество и Екип), предназначена да подобри производителността и качеството на оборудването в Martorell, Barcelona и SEAT Componentes и да отговори на бъдещите предизвикателства на автомобилния сектор. Тази стратегия е доказан успех и бе призната през 2015 г. с наградата Lean & Green Management на фабриката Martorell за най-ефективна в европейската автомобилна индустрия и специално внимание към качеството на наградите Фабрика на годината 2016 за ефективността и устойчивостта на процесите.

SEAT al Sol и други свързани проекти

Съвместните действия, включени в плана на ECOMOTIVE FACTORY, доведоха до намаляване на потреблението на енергия на произведено превозно средство с около 20% от 2010 г. насам. В сравнение със средната за сектора в Европа, SEAT консумира приблизително половината от необходимата енергия за производството на превозно средство, 23% по-малко вода и отделя 65% по-малко CO2

Изпълнението на LED осветителни тела, подобрената изолация на съоръжения и работилници или възстановяването на топлина и студ за климатизация са само някои от мерките, които са приложени. В допълнение, 50% от потребената от SEAT енергия идва от възобновяеми източници и 100% от електроенергия.

Специално се споменава оптимизацията на водата и спестяванията, постигнати чрез действия като възстановяване на водата, използвайки втори етап на обратна осмоза, което позволява частично използване на отпадъчните води; на кондензатна вода от климатици или няколкото подобрения, въведени в системите за пречистване при дъждовни тестове и филтриране, сред много други.

Сравнен с други европейски производители на автомобили, SEAT консумира 1/2 по малко енергия за да проиведе автомобил, 23% по-малко вода и отделя 65% по малко CO2.

SEAT al Sol е най-емблематичният проект в екологичната стратегия на компанията. Открита през 2013 г., тя е най-голямата слънчева електроцентрала в автомобилната индустрия, покриваща площ от 276 000 м2, еквивалентна на 40 футболни игрища. Заводът Martorell е оборудван с близо 53 000 слънчеви панела и произвежда достатъчно енергия за една година, за да зарежда 3 милиона телефона на ден. Освен това успешно е предотвратила 8 300 тона емисии на CO2 всяка година, което е същото като 10 пъти по-голямо количество, което се абсорбира от Централния парк в Ню Йорк.

Друг еталонен референтен проект включва самоосветяващи се мостове за достъп в завода Martorell. Комбинацията от подвижни плочки, които генерират 0.1 KWh / ден с плочки, които улавят слънчева енергия, осветяват мостовете за достъп East 1 и East 2. Друга съществена част от мерките, изпълнени през 2016 г., е проектът за възстановяване на енергия, който включва инсталиране на клетки в боята, които преобразуват топлината в електричество. Освен това, фирмата осъществява и действия за повишаване на информираността на работната сила за екологичната стратегия, както и за създаване на информационни пунктове около фабриката.