Ангажираността на SEAT за обучение на млади таланти празнува крайъгълен камък с 60-годишнината на Училището по стажанти. Този център за професионално обучение отвори за първи път врати през 1957 г. с цел обучение на млади професионалисти в автомобилната индустрия и оттогава в училището се обучиха над 2600 ученици.

През последните шест десетилетия училището за стаж на SEAT се е адаптирало към промените и новостите в плановете за професионално обучение, добавяйки пионерски програми, като например системата за двойно професионално обучение, вдъхновена от немския модел, който беше въведен през 2012 г. Тази програма съчетава теория и практическо обучение в класните стаи с работни етапи в производствените предприятия на SEAT. Студентите подписват трудов договор за стаж, който им дава възможност да бъдат социално осигурени и да получават месечно възнаграждение за извършената работа.

Високото техническо ниво на учебните заведения и инструкторите, както и обучението по време на работа в реална среда, стимулират успеха на Училището за стаж на SEAT, където в момента работят 163 млади хора. Вицепрезидентът на SEAT за човешките ресурси Ксавие Рос подчертава похвалната работа на училището в стратегията за обучение на компанията. “Нашите студенти имат тройно предимство: те научават една търговия, развиват я в реална работна среда и могат да се присъединят към работната сила с договор от отворен тип, когато завършат обучението си. Фактът, че един от всеки двама студенти, които са преминали през Училището за стаж, е част от сегашната работна сила на SEAT и че 11% от висшите служители на компанията са завършили центъра, показва достойнството на корпоративната стратегия, която се прилага ".

Двупрофесионалното обучение, предлагано от Училището за стаж на SEAT, дава възможност на студентите да получат двойна степен, както по немски, така и по испански език, след завършване на цикъл на обучение, който продължава 4 600 часа в продължение на три години. Обучението в клас и лаборатория се комбинира с практическа работа на място в производствените центрове, където работят под наблюдението на инструктори, обучени от германската търговска камара. Въз основа на немския модел това обучение им дава глобални умения, които напълно ще ги подготвят за справяне с предизвикателствата в наше време за всекидневния живот.

Те са бъдещето на компанията. Имаме нужда от млади хора, които искат да се научат и да се адаптират към промените

В непрекъснато променящия се, пробивен сектор като автомобилната индустрия обучението и образованието на професионалисти са от ключово значение за успеха на организациите.“Те са бъдещето на компанията. Имаме нужда от млади хора, които искат да се научат и да се адаптират към промените”, добави Ксавиер Рос. Като пример е Марк Естапе Мартос, завършил Училището за стажанти в SEAT, след тригодишната си програма за обучение се присъедини към сервиза за боядисване в средата на 2015 г. Естапе е един от 45-те стажанта от 19 страни от всичките 5 континента, който Volkswagen group отличава за изключителното му представяне и професионален капацитет.

Нови методи за учене и активно слушане

Привличането на таланти и убеждаването на най-добрите специалисти да останат е приоритет за растежа и подобрената конкурентоспособност на SEAT, така че компанията отдава особено значение на обучението на своите работници и за изграждане на умения. Това изисква ангажиране към нови методи на обучение, които вдъхновяват екипите и им осигуряват иновативни, експертни тренировки.

В рамките на тази визия компанията въведе SEAT Talks - сборен пункт, в който работниците получават нова перспектива за социално-икономически въпроси, които ги насърчават да обсъждат полезни аспекти за настоящето и бъдещето на тяхната работа. Дигитализацията беше основната тема на първата сесия на инициативата, която бе изградена около няколко творчески, вдъхновяващи лекции.

Училище за стажанти SEAT

SEAT Talks е част от стратегията EASY на компанията, сбор от структурни проекти, които помагат на SEAT да постигне напредък в процеса на цифровизация и позициониране като доставчик на най-лесните решения за мобилност. Сред тях, областта "Човешки ресурси" развива проекта "Тики-така", чиято цел е да улесни работата в организацията, както и взаимодействието между служителите.


Освен това 24% от 14 000 служители на SEAT са от поколението на хилядолетието, и те играят безспорна роля като водачи в процеса на цифрова трансформация, който бранда преживява. Поради тази причина SEAT се ангажира активно да се вслушва в тях, за да определи новите работни методи, които отговарят на техните изисквания.

Като се има предвид тази стратегия, през септември миналата година SEAT организира дигитален работен семинар, основан на Facebook, с млади служители на възраст до 27 години. Целта беше да се идентифицират възможностите за подобрение в сферата на културата и лидерството, развитието и учението, компенсацията, изпълнението и методите на работа. Резултатите сочат, че поколението на хилядолетието в SEAT иска да работи в напълно цифрова и гъвкава компания, в която се дава възможност да се развива автономност и гъвкавост, което насърчава съвместната работа, съвместното създаване и вътрешното сътрудничество, наред с другото.

През 2015 г. компанията е допринесла за икономическото развитие на Испания със създаването на 90 250 работни места

SEAT е най-големият работодател в сектора и един от най-големите в страната. През 2015 г. компанията е допринесла за икономическото развитие на Испания със създаването на 90 250 работни места (преки и косвени). Дейността му има значителен ефект за пренасяне върху бизнеса и индустриалната структура на страната: за всяко пряко работно място, създадено от SEAT, в Испания са генерирани общо 6,5 работни места.