SEAT постигна най-добрите финансови резултати в историята си през 2016 г. Компанията постигна напредък към устойчива рентабилност и приключи годината с оперативна печалба от 143 * млн. евро (2015: -7 млн. евро), а печалбата след данъчно облагане преди изключителните ефекти възлиза на 232 милиона евро (2015: 6 милиона евро). SEAT приключи годината с положителен баланс за двата показателя за пръв път от 2007 г. насам, като постигна най-високата оперативна печалба в историята си.


Крайният резултат на SEAT нарасна до 903 милиона евро поради изключителния ефект от продажбата на дъщерното дружество VW Finance, S.A. на Volkswagen AG. Тази операция, която попада в рамките на стратегията на Фолксваген за реорганизация на финансовите си дъщерни дружества под едно дружество, донесе на SEAT печалба от 671 милиона евро. Продажбата дава възможност на бранда да подобри финансовото си състояние, след като разпредели 590 милиона евро за компенсиране на загубите от предходни години.

SEAT постига най-добрите финансови резултати в своята история

“2017 е много специална година за SEAT. Ibiza и Arona ще ускорят този процес. Ние сме готови да издигнем SEAT на следващото ниво.”

"По-високите нива на продажби, по-високия микс и оптимизирането на разходите ни водят до рентабилност. Ние като екип се гордеем с нашата оперативна печалба от 143 млн. евро ", подчерта днес председателят на SEAT Лука де Мео в Барселона по време на представянето на финансовите резултати за 2016 г. "SEAT се превърна в солидна компания, която се движи от възстановяване към консолидационна фаза. Сега SEAT се готви за развитие и растеж", обясни Лука де Мео. Освен това той добави, че "2017 е много специална година за SEAT. Ibiza и Arona ще ускорят този процес. Ние сме готови да издигнем SEAT до следващото ниво".

Оборотът на SEAT за 2016 г. възлиза на 8,597 милиона евро, с 3.2% по-висок от предходната година, и отново е най-добрата цифра за приходите в историята му. Движещите сили зад тази цифра са нарасналите продажби и по-добрата комбинация от превозни средства, както се вижда от търговския успех на Ateca, Leon и Alhambra, три модела с по-висок марж на приноса. Друг положителен принос беше интегрирането на Техническия център на SEAT (CTS) в компанията-майка, операция, която позволява по-ефективен отговор на технологичните предизвикателства на бъдещето, както и увеличения бизнес, постигнат от SEAT Componentes, който през 2019 ще произведе новата скоростна кутия MQ281 на Volkswagen Group. През 2016 г. SEAT изнася 82,4% от продукцията си и се утвърждава като водеща индустриална компания за експорт в Испания, с 2,8% от общата сума за страната.

Началото на продажбите на Ateca, първото SUV на SEAT, заедно с най-добрия резултат от продажбите на León и Alhambra от началото на годината, доведе SEAT до четвърта поредна година ръст на продажбите (408 700 автомобила, увеличение с почти 30% през последните четири години) и най-добрият резултат от 2007 г. насам. С над 150 000 продадени броя през 2016 г. Ibiza също допринесе за увеличаване на доставките, както и за повишенията в Германия (+ 2,5%), Полша (+ 22,1% 41,5%) и Австрия (+ 12,9%).

Най-голямата офанзива на продуктите в историята на SEAT с четири нови модела от 2016 до 2017 г. доведе до рекордна цифра за общите инвестиции и разходите за научно изследователска и развойна дейност. SEAT е разпределила с 47% повече за тези артикули от производствената линия, за да достигне 862 млн. евро, или 276 млн. Повече в сравнение с 2015 г., за да обърне внимание на новата платформа MQB A0, която SEAT ще  използва първа в групата Volkswagen за производството на пето поколение Ibiza. Тази цифра представлява 10% от оборота на компанията. От 2012 г. насам SEAT инвестира 3 млрд. eвро в научноизследователска и развойна дейност, оборудване и съоръжения.

Инерцията в стопанската дейност компенсира увеличаването на разходите на доставчиците и възнаграждения на работната сила, основно получени от интегрирането на персонала техническия център на SEAT. Разходите за персонал включват 6 милиона евро, които SEAT ще плати на служителите премия за постигнатите резултати, както е определено в колективния трудов договор, подписан през 2016 г. Това сливане  допринесе за намаляване на други приходи и разходи с повече от 20%. Мерките за оптимизация и ефективност също имат положително въздействие върху намаляването на разходите.

Компанията генерира EBITDA от близо 500 милиона евро, с 25% повече.

През 2016 SEAT също увеличи капацитета си за генериране на печалби чрез основната си дейност. Компанията подобри EBITDA (печалба преди лихви, данъци, амортизация) с 25%, за да достигне 489 милиона евро.

Вицепрезидентът на SEAT за финансите, ИТ и организацията Холгер Кинчър подчерта, че "резултатите от 2016 г. са повратна точка и отразяват усилията, положени през последните години. Ние сме отново в положителен баланс, както за оперативните, така и за след данъчните резултати и постигнахме това с много положителни показатели. EBIDTA и нашето ниво на инвестиции демонстрират силата на компанията от финансова гледна точка ".

2017: една много специална година

Тази година SEAT ще завърши най-голямата офанзива в историята си с продажбата на 5-тото поколение Ibiza, която ще достигне до дилърите от началото на лятото, както и старта на новия компактен кросоувър "Arona" през втората половина на 2017 г. И двата модела, произведени в завода Martorell, ще се присъединят към Ateca, която стартира през 2016 г., както и за Leon фейслифт, който се продава от миналия януари.

Разширяването и обновяването на гамата ще позволи на SEAT да увеличи пазарният обхват от 53% до 72% в Европа и да даде нов тласък на продажбите, както и да намали средната възраст на модела SEAT с 2.6 години. През януари и февруари тази година, доставките на SEAT в световен мащаб отбелязаха двуцифрено увеличение (+ 13,6%) до 64 000 автомобила. В допълнение, брандът е един от най-бързо развиващите се в Европа в началото на годината, с увеличение от 20% на регистрирани превозни средства.

Една от целите, които SEAT си поставя, е да стане еталон в индустрията по отношение на свързаност и интелигентна мобилност.

По отношение на разширяването на бранда председателят на SEAT Лука де Мео посочи, че "работим по проекти за интернационализация. Добър и конкретен пример е решението да се появим в Алжир от втората половина на годината. Това е проект на Групата, която започва с Ibiza и Golf, но SEAT ще поеме водещата роля. Всички продукти на Ibiza, продавани в Алжир, ще бъдат произведени в Martorell, а окончателният монтаж ще се проведе в Алжир, в новия завод на вносителя. "

Една от целите, които SEAT си поставя е да се превърне в еталон в индустрията по отношение на свързаност и интелигентната мобилност. За да постигне това, компанията ще открие Metropolis: Lab Barcelona през април, 100% SEAT съоръжение, което ще бъде интегрирано в световната мрежа на дигиталните лаборатории на Volkswagen Group. Брандът също ще отвори  флагмански магазин в Барселона през следващите месеци, за да подчертае отношенията си с клиентите и с града.