Share

Martorell, 10/06/2016. – 1400 дни, повече от 1000 скици, 5000 килограма глина и 1000 литра боя. Това са само някои от цифрите, отнасящи до проектирането на нов модел автомобил. Това е четиригодишен процес, който започва с работата на майстор, използвайки молив и хартия, и завършва с оформено превозно средство на монтажната линия. В процеса на конструиране се произвеждат   глинени автомобили в реален размер, създават се нови цветове и текстури и се дефинира интериора на новата кола.

1. Брифинг. Като начало, насоките на новия модел са изготвени и одобрени. Те формират пътната карта, която ще дефинира ДНК на автомобила, така че целият процес трябва да следва тези указания.

2. Скици.Конструкторите вече могат да започнат да създават предварителни скици на новата кола. Ранните версии отразяват "как бихме искали да изглежда", "как бихме искали да изглежда така” казва Хауме Сала, ръководител на дизайна на интериора в SEAT, завършвайки с изображение на новото превозно средство, което е "перфектна картина". В продължение на четири години те създават над 1000 скици.

3. Генериране на дизайна с помощта на компютър. След като са направени скиците, те се пресъздават дигитално, за да се придаде обем на бъдещото превозно средство. Документът служи не само за дизайна на новия автомобил, но и за техния технически мониторинг.

4. Глинен модел. Този модел с реален размер тежи четири тона, два пъти повече от обикновената кола. Той служи за физическо пресъздаване на външния дизайн и постоянно се  дооформя  за да приспособи към модификациите. Този процес включва и работата на специалист, който изглажда и оформя модела на ръка.

5. Замразен модел. Това е окончателният външен дизайн, одобрен от компанията. Изглежда напълно реално, въпреки че все още е глинен модел. До 5 000 килограма глина могат да се използват през целия процес, докато не бъдат замразени.

6. Създаване на цветове. Отделът Color & Trim отговаря за създаването на цветовете, използвани за интериора и екстериора на новия модел. Работата им започва две години предварително, като събират идеи, породени от ново развитие в „областта на модата, архитектурата или дизайна на продуктите ", обяснява Йорди Фон, който отговаря за този отдел в SEAT. Въпреки, че изпълняват 100 формулировки и използват 1000 литра боя, в крайна сметка само 12 тона ще създадат цветовата гама за екстериора на автомобила.

7. Седалки. Аспектите, свързани с "комфорта и добрия външен вид", се вземат предвид при разработването на седалката на автомобила, уверява Джаме Сала. Отделът Color & Trim също участва в тази част от процеса; те използват шевна машина за подготовка на модели ", комбиниращи най-подходящите тъкани и цветове", казва Йорди Фонт.

8. Интериорен дизайн. "Всичко е ориентирано към водача", подчертава Сала, който също обяснява, че главната роля на сензорен екран е такава, че първо решават къде да го поставят и всичко останало е на второ място. Дизайнът на интериора е специално обусловен от функционалността. "Питаме се къде е най-удобно да се съхранява мобилен телефон, чаши или бутилка вода". Поради тази причина, заключава той, дизайнът трябва да бъде "полезен и ефективен".

Крайният резултат от всички тези едновременни процеси е съвсем нов модел. След четири години интензивна работа, дизайнерският екип продължава да бъде готов, тъй като вече е в ход нов проект.