SEAT приключи 2016 г. с увеличени продажби за четвърта поредна година. Производителят на автомобили достави общо 410 200 автомобила, което е с 2,6% повече от това през 2015 г. (400 000) и най-добрият резултат от 2007 г. През последните четири години продажбите на SEAT са нараснали с 27,8%, което представлява 89 200 повече автомобила в сравнение с 2012 г. (321 000). Новият SEAT Ateca стимулира доставките на SEAT. 24,200 броя от първия SUV на компанията са продадени, откакто достигнаха автокъщите, започвайки от юли. Благодарение на успешното стартиране на Ateca, доставките на SEAT през втората половина на 2016 г. се увеличиха с 5,3%.

Данните на Ateca се допълват от ръста на SEAT Alhambra и SEAT Leon. И двата модела приключиха  2016 г. с най-високите си продажби. Съвпадащи с 20-ата годишнина, продажбите на миниван на бранда са отбелязали двуцифрено повишение, като се увеличили с 13,6% до 30 700 броя. По отношение на Leon, продажбите му се увеличиха с 3,0%, за да достигнат 165 000 автомобила. Това е най-добрият резултат от продажбите на Leon, откакто стартира през 1999 г. и е най-продаваният модел на бранда. Освен това SEAT Ibiza достига края на четвъртото поколение с висок обем на продажбите и сключва 2016 със 152 хил. превозни средства, което е малко по-ниско от стойността за 2015 г. (-0.9%).

Председателят на SEAT Лука де Мео изрази удовлетворението си от резултатите. "Нашата офанзива на продукта току-що е започнала, а една година ефективността ни е спечелила положителни резултати. Стартирането на Ateca ни дава възможност да се изправим пред предстоящото бъдеще оптимизъм: това вече е третият стълб на бранда и тази година ще има много по-забележим принос за продажбите". Говорейки за 2017 г., Лука де Мео каза, че "с актуализирания Leon, петото поколение Ibiza и новата Arona  си поставихме целта да увеличим обема на продажбите си. 2017 ще бъде много специална година за SEAT”.

320 000 автомбила доставени в Западна Европа

SEAT приключи и годината с положителен баланс в пет големи европейски държави.

Продажбите на SEAT в Западна Европа достигнаха 319 900 бройки, с 2,2% повече в сравнение с 2015 г. (312 800) благодарение на инерцията на пазари като Австрия (+ 12,9%), Швеция (+ 31,3%) и Португалия (+ 17,0%). Това е най-добрият резултат в региона от 2007 г. насам. SEAT приключи и годината с положителен баланс в пет големи европейски държави. В Германия, най-големият пазар на бранда, продажбите са нараснали с 2,5%, достигайки 90 000 единици, докато Испания е на второ място с 77 200 доставени превозни средства, (+ 0,1%). Обединеното кралство и  Франция, третият и петият по големина пазар на SEAT, достигнаха съответно до 47% и 22 500 автомобила, докато продажбите в Италия седмия по големина пазар на компанията, с доставени общо 16 500 автомобила нараснаха с 3,9%.

Рекорд на продажбите в Турция и Израел.

Ръстът в Полша (+ 22,0%), най-големият пазар на SEAT в региона, както и в Унгария (+ 11,1%) доведе продажбите на SEAT в Източна Европа общо увеличени от 8,2% до 28 200 автомобила (2015 26 100). Това е най-високата продажна стойност в региона от 2008 г. насам. Освен това продажбите на SEAT нараснаха с 3,2% в Чешката република, където компанията постигна най-добрия си резултат.

През 2016 година SEAT отново подобри продажбите си в Турция и Израел. Турция, шестият по големина пазар на компанията, допринесе с по-големия обем, след като увеличи с 41,7% до 19 700  автомобила, с 5 800 повече в сравнение с 2015 г. В Израел SEAT нарасна с 6,2% и регистрира общо 8 000 продадени броя. В допълнение, в Мексико, четвъртият по големина пазар на бранда, продажбите на SEAT възлизат на 24 500 автомобила, с 1,5% повече от предходната година.

Освен това SEAT започна своите маркетингови усилия в Сингапур и Мавриций през 2016 г., два нови пазара, които се присъединиха към Молдова и Палестина, които бяха отворени през 2015 г.

През 2017 се установи, че офанзивата на SEAT започната с Ateca, продължава. Този месец актуализираният  Leon ще бъде на разположение в търговски представителства, следван от Ibiza през първите шест месеца на годината, а впоследствие и новият SEAT Arona. Стартирането на  Ateca има положително въздействие върху  доставките за клиентите, както и върху финансовите резултати на компанията. През първите  девет месеца на 2016 г.компанията е реализирала оперативна печалба от 137 милиона евро, което е 11 пъти по-висока от печалбата, получена през същия период на предходната година.

Актуализации на дилърската мрежа

SEAT приключи 2016 г. с преустройство, завършено в 60% от мрежата на бранда с повече от 1 700 дилъри и шоуруми с нов корпоративен имидж. Новото изображение води до безпроблемна връзка между корпоративната идентичност на SEAT и дизайна на бранда и символизира ценностите на компанията, създавайки отворена и приветлива среда.