Share

Martorell, 28/10/2016. – Финансовите резултати на SEAT продължават да се подобряват. През първите девет месеца на 2016 г. бранда реализира оперативна печалба от 137 милиона евро, което е единадесет пъти по-висока от печалбата, получена за същия период през 2015 г. (12 милиона евро). Подобреният микс на продажбите, главно поради първоначалното финансово въздействие на Ateca, солидния растеж на Alhambra и версиите с по-голям принос, намаляване на разходите, бяха ключовите фактори, довели до този резултат.




Търговската еволюция на SEAT през първите три тримесечия на годината възлиза на най-високия оборот в историята за този период. С увеличение от 2,3%, приходите от дейността на автомобилния производител са достигнали 6,535 милиарда евро(същия период през 2015 г .: 6,388 милиарда евро).

 

Президентът на SEAT Лука де Мео подчерта, че  "ние сме доволни от оперативната печалба, постигната през първите девет месеца на годината. Успехът на Ateca вече може да се види в тези резултати и доказва, че нашата най-голяма офанзива на продукти в историята ще има огромен положителен ефект върху укрепването на бранда. Leon, Ibiza и Аrona ще задвижат спектакъла".

 

Освен това вице-президентът на SEAT за финансите, ИТ и организацията Холгер Кинчер подчерта, че "все още сме на пътя към устойчива рентабилност и ще приключим 2016 с печалба". Кинчер добави, че "през последното тримесечие на годината ще увеличим темпа на инвестициите, за да дадем тласък на индустриализацията на новите модели, инсталационната работа за платформата MQB-A0, както и пускането на Ateca на пазара".

 

Стартирането на Ateca имаше положителен ефект върху доставките на бранда през третото тримесечие, повишили се с 4,5%. От януари до септември доставките са нараснали с 1,5% и възлизат на общо 312 900 автомобила (2015: 308 400). Повишените продажби на Leon (+ 7.7%) и Alhambra (+ 23.0%), както и неотдавна излизане на пазара на Ateca, увеличиха продажбите на бранда, повишили се за четвърта поредна година. SEAT досега е получила повече от 30 000 поръчки за покупка за първия SUV на бранда. На пазарите, развитието в трети страни като Турция е (+ 40,6%), Австрия (+ 14,7%), Швеция (+ 39,4%), Полша (14,3%) и Мексико (+4.7%) са засилили бизнес резултатите до третото тримесечие.