Martorell, 30/10/2015. – SEAT представи своята пътна карта за постижения до 2025 г. На днешната среща адресирана до 550 изпълнителни директори и ръководители на пазари, в които работи SEAT, Президентът на Съвета на директорите на SEAT д-р Франсиз Хавиер Гарсия Санц и новият президент на изпълнителния комитет на SEAT Лука де Мео обявиха стратегията на компанията за следващите десет години, за постигане на целта за устойчива рентабилност. Трите стълба, на които SEAT ще се съсредоточи, ще разработват модели в разрастващи се дялове с висок марж на печалба, като прилагат успешната формула  на Leon; приоритет на задоволяване на клиентите, бидейки най-привлекателният работодател в автомобилната индустрия в Испания.

На представянето д-р Франсиско Хавиер Гарсия Санц отново потвърди ангажимента на групата Volkswagen към SEAT: Сега е моментът да се действа в средно срочен и дългосрочен план, независимо от новините от последните седмици. Групата Фолксваген има пълното доверие в нашия план за бъдещето и той е перфектно интегриран в тяхната стратегия. Обявените от нас модели през следващите две години ще достигнат пазара по график и ще допринесат за устойчивия растеж на SEAT. И това е само първата стъпка в тази стратегия".

Лука де Мео, който днес замества Юрген Стакман начело на SEAT, подчертава приноса на работната сила на компанията към постигнатите през последните години резултати: "Искам да призная усилията и отдадеността на всички служители на SEAT през последните няколко години. От този ден нататък се присъединявам към SEAT със същото увлечение и ангажираност към бранда, която вие демонстрирахте." SEAT има потенциал да проектира и произвежда високо качествени коли. Ние работим систематично, ние сме пристрастни, бързи, гъвкави и имаме  технологията. Убеден съм, че стратегията,  представена днес, ще има огромен успех".

Адаптации за новата платформа

На срещата ръководството на компанията представи и програмата за ефективност, наречена LEAP, ще се прилагаща през следващите две години, за да се защити инвестиционния график на компанията, да поднови продуктовата линия и да засили бранда. В това отношение SEAT ще започне да разпределя инвестиции за адаптиране на линия 1 на Мartorell, където се произвежда серията Ibiza, до нова платформа. Работата ще бъде извършена по съоръжения за Каросерия между края на декември и средата на януари, което ще доведе до прекъсване на линия 1 и до прекратяване на около 100 договора за временно наемане. Това ще бъде в допълнение към 100-те, които бяха назначени миналото лято, за да покрият почивните дни на линията Q3, чиито договори приключват в края на тази година.

Компанията е на път да стартира четири нови модела през следващите две години; първият компактен SUV се очаква през първата половина на 2016 г. и ще бъде сигнал за дебюта на бранда в този дял.

Програмата, която се очаква да генерира годишни икономии от около 100 милиона евро, ще позволи на компанията да рационализира процесите, да премахне всички разходи, които не засягат основните операции на компанията и да се съсредоточи върху дейности, носещи приходи.

Основните мерки в програмата за ефективност включват подобряване на структурата на разходите на дружеството и прилагане на мерки за проучване на логистиката, производството и административните процеси и за намаляване на потреблението на енергия. Планът включва анализиране на разходите за външни услуги, спонсорства, пътувания и събития, без да засягат разходите, свързани с нови продукти.