Martorell, 14/10/2015. - През първите девет месеца на годината продажбите на SEAT нараснаха с 4,9%. До края на септември компанията продаде 308 400 автомобила, с 14 400 повече в сравнение със същия период на миналата година (294 000). Продажбите на компанията следват позитивната тенденция, започнала през 2013 г., и продължават поради успеха на Leon и Ibiza, както и на SEAT Alhambra. Освен това продажбите на Toledo, Mii и Altea също се увеличават. Между януари и септември тази година продажбите на SEAT са се увеличили с 29.5% в сравнение със същия период на 2012 г. (238.200).

SEAT Leon в момента е водещ в продажбите на бранда. Продажбите на невероятно популярния компактен модел се увеличиха с 5,8%, достигайки 122,400 бройки, с 6,800 повече в сравнение с първите девет месеца на 2014 г. Семейната версия на Leon (ST) се увеличава с 34,6% на годишна база : 44,100). Ibiza също е с 3.3% увеличение на продажбите с 119,100 бройки през септември. Най-голям ръст в Alhambra, 13,7%, третият най-продаван модел в гамата, като през септември са продадени 19 400 бройки.

Юрген Стакман, президент на изпълнителния комитет на SEAT, изрази удовлетворението си от начина, по който продажбите напредват: "От 2013 г. насам ние се развиваме постоянно благодарение на положителната еволюция на всички модели и по-широката гама. Тази година имаме актуализирани модели като Ibiza, Alhambra и Toledo и стартирахме новата серия CONNECT, оборудваща моделите ни с най-добрите характеристики по отношение на свързаността ". Стакман посочи, че "ще продължим да разширяваме нашата гама, като започнем с първия SUV на компанията през 2016 г.".

Досега през тази година SEAT увеличи доставките в Западна Европа с 5,8% (243,100, 2014: 229,700). Германия е най-големият пазар с 66,700 продадени автомобила, или с 4,8% повече (2014: 63,700). SEAT е една от десетте най-продавани марки на германския пазар с дял от 3%. В Испания SEAT нарасна с 17,8% и добави още 9,300 бройки (61,500; 2014: 52,200), стимулирани от възстановяването на автомобилната индустрия. Италия е третата западноевропейска страна, отбелязваща най-голям ръст, като продажбите достигат 11 900 автомобила, или 24,7% повече (2014: 9 500).

Централна и Източна Европа ясно показват по-добри от средните резултати. Регионът е нараснал с 9,2% (20,200, 2014: 18,500), до голяма степен благодарение на пазари като Чешката република, където продажбите са нараснали с 15,5%, при доставка на общо 6,300 превозни средства (2014: 5,400), и Полша при 31.7% повече (6 000, 2014: 4 500). Мексико (+ 11,0%, 17,400), Турция (+ 50,8%, 11 000) и Израел (+ 40,7%, 6,500) също са сред добре представящите се пазари между януари и септември и са разположени в десетте най-добре продаващи SEAT държави.

Martorell произвежда близо 33 000 автомобила

Производството в завода в Martorell се увеличи с 10% през първите девет месеца на годината в сравнение със същия период на 2014 г., достигайки 360 300 автомобила или 32 700 повече (2014: 327 600). Положителното развитие на Leon, Ibiza и Audi Q3 направи 2015, годината с най-високите производствени показатели в Martorell от 2002 г. насам. В допълнение, той остава най-големият автомобилен завод в Испания. Производствените данни на SEAT в Палмела (Португалия), Братислава (Словакия) и Млада Болеслав (Чешката република) се увеличиха с 10,5% до септември, като общо 54 400 автомобила в трите завода (2014: 49 200).