Madrid, 19/01/2016. - SEAT приключи 2015 с увеличени продажби за трета поредна година. Доставките на бранда за пръв път от 2007 г. насам претърпяха рекордно увеличение от 400 000 продадени автомобила за година (400 037, + 2,4%), което представлява растеж от 25% от 2012 г. насам (321 000 автомобила). Това е най-добрият резултат от продажби през последните осем години.

Президентът на Изпълнителния комитет на SEAT Лука де Мео представи годишните резултати тази сутрин на първото събрание за 2016 "Заседания на SEAT", под надслов "Качеството: фактор за успех на испанската индустрия". Увеличението на продажбите е резултат от възвръщането  в Испания (77 200 автомобила, + 14.3%) и Италия (15 900, + 22.1%), петата поредна година на растеж в Германия (87 800 + 3.8%) и успешния мексикански пазар 24,100; + 13,2%), четвърто по големина за SEAT. Освен това бранда постигна най-добрите си резултати от продажби в страни като Швейцария, Чехия, Дания, Турция, Израел, Тунис и Мароко.

Що се отнася до моделите SEAT, продажбите на Leon нараснаха с 4.4% (общо 160.900 бройки) и отново бе най-продаваната кола на бранда. Междувременно Alhambra отбеляза най-голямото увеличение (17.2%) и постигна втория най-добър резултат на продажби в своята история (27 000). Ibiza постигна напредък, с ръст от 2,4%, достигайки общо 153,600 превозни средства.

Увеличението на продажбите, в допълнение към успеха на Audi Q3, увеличи производството в Martorell с 7.8% (общо 477 077 автомобила), достигайки най-високата стойност от 2001 г. насам. Заводът Martorell произвежда най-много автомобили в Испания и записва за шести пореден път година на растеж. Между 2009 г. и 2015 г. обемът на производството нарасна с 60%.

Когато говори за 2016 г., Лука де Мео обясни, че "най-важният момент от годината ще бъде стартирането на първия компактен SUV в историята на компанията", който се очаква да достигне до дилърите в средата на годината. През 2016 г. и 2017 година ще се присъединят към него още три нови модела. "SUV ще стане третият основен стълб на бранда заедно с Leon и Ibiza и ще ни позволи да покрием най-бързо развиващия се сегмент през последните години", каза Президентът на Изпълнителния комитет на SEAT.

Качество - фактор за успех

Освен това в своята презентация директорът по качеството на SEAT Хоакин Сера изтъкна възможностите на бранда да подобри конкурентоспособността си чрез отлично качество. "Дизайнът, качеството и ефективността на разходите са ключови елементи. Отделът по качеството се занимава с целия цикъл на автомобила, от проектирането, разработването на превозни средства до индустриализацията на компонентите на доставчика и вътрешното производство, до края на сервиза. Предизвикателството пред целия екип по качеството е да направи SEAT отличителен бранд с отлични постижения в промишлеността".