Share

Martorell, 27/09/2016. - Виждаме двама техници, които носят очила с виртуална реалност в голяма празна стая. Единият носи ръкавици, а другият – заема мястото си до контролното табло. Единият се протяга да докосва нещо във въздуха, другият се привежда и двамата обикалят в кръг. Не можем да го видим, но те анализират колата, която ще бъде показана след няколко дни на автомобилното изложение в Париж. - Какво мислите за другото колело? - Добре е, перфектно - завършват двамата.

Както в сектора на медицината, науката и видеоигрите, виртуалната реалност е от съществено значение и в автомобилната индустрия и е технология, използвана от SEAT през последните 20 години: "Тя ни помага да оптимизираме производствените процеси и да визуализираме точно продукта " който ще произвеждаме", казва Хавиер Диаз, ръководител на прототипния център на SEAT. По-конкретно, използването на тази технология е намалило с 30% производственото време на прототипите, етапа преди пускането на колата.

Разликата е значителна. Преди - таблици с дължина повече от 10 метра за разпространяване на скици; бяха необходими безброй списъци с части за автомобили и месеци работа, а сега, благодарение на виртуалната реалност, един компютър е всичко необходимо за визуализиране на цялата кола и за да се направят подобренията много по-бързо.

Тази технология е намалила наполовина броя на прототипите, които трябва да се изградят преди пускането на модела. Оптимизирането на времето и другите ресурси има положително въздействие върху клиента - не само върху точността и качеството на продукта, но и върху крайната цена.

Добър пример е новият SEAT Ateca, където целият процес е проследен с виртуална реалност: "Повече от три години изминаха от момента, в който видяхме първоначалните изображения до пускането на колата в продажба. През това време анализирахме всеки сантиметър от колата и направихме редица решения за подобряването му; по-специално реализирахме над 800 подобрения във виртуалния етап ", добавя Хавиер.

Двамата техници на SEAT свалят очилата си. Засега все още е един таен модел. Ние, останалите, ще трябва да изчакаме да видим истинската кола на предстоящото автомобилно изложение в Париж.