Martorell, 21/01/2016. – Въпреки, че цветната диаграма на Pantone вече съдържа хиляди цветове, SEAT разполага с екип от Color & Trim,  фокусиран изключително върху създаването на нови нюанси, с които ще се отличават автомобилите на бъдещето. Екипът разчита в голяма степен на своето усещане, защото те трябва да гарантират, че създаваните от тях цветове ще привлекат бъдещите клиенти да направят покупка.

„Нашата работа започва три години преди да се произведе кола с определена гама цветове. Първо ще разгледаме тенденциите, оказващи въздействие върху бъдещето, а след това ще направим различни формулировки и тестове, когато решаваме върху кой цветен диапазон ще се съсредоточим“  обяснява Йорди Фонт, отговарящ за Отдел Color & Trim в SEAT.


Това е дълъг процес и нищо не се оставя на случайността. Отделът подготвя над 100 цветови форми преди да реши дали даден цвят е подходящ за производство. Тестването на кола започва след няколко месеца работа: "използваме над 1000 литра боя, за да видим резултатите от цвета на колата, последвано от тестване, за да се анализира как се отразява слънчевата светлина, както и в сянка". На всяка кола се нанасят седем слоя боя, за да се получи равномерно покритие и да се гарантира, че тя ще издържи всякакви метеорологични условия.

Когато говорим за бъдещи тенденции, Фонт посочва, че "досега чистите цветове са били широко използвани, но тенденциите сочат към по-сложни цветове на автомобилите с повече  ефекти. Това е, към което вървим сега ", казва той.

Екипът на Color & Trim има съкровена връзка със зрението: "Ние изпълняваме нашата работа в сферата на сетивата, защото проектираме емоции. Вярно е, че цветовете вече съществуват, но им даваме характер и уникална личност ", добавя Фонт за професия, чиято цел е да привлича от пръв поглед.